07:33 | دوشنبه 31 ارديبهشت 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

افزایش قیمت خودرو

اما و اگرهای طرح عرضه خودرو در بورس از نگاه فعالان
نماد برتر-در راستای پیشنهاد نمایندگان مجلس شورای اسلامی مبنی بر عرضه خودرو در بورس کالا، به اعتقاد یک کارشناس صنعت خودرو چنانچه اصل موضوع با هدف حذف واسطه‌ها، رونق صنعت خودرو و رسیدن به قیمت شفاف باشد، بسیار هم خوب است اما زمانی که دوباره پای شورای رقابت برای تعیین قیمت پایه به میان می‌آید، دقیقا نقض هدف اصلی است.
افزایش ۳۴ درصدی هزینه خانوار/ ردپای گرانی تخم مرغ و خودرو
نماد برتر- در حالی هزینه خانوارهای ایرانی در شهریور ماه امسال نسبت به همین ماه در سال گذشته به طور متوسط بیش از ۳۴ درصد افزایش داشته که در این بین رشد قیمت‌ها در گروه لبنیات و حمل و نقل قابل توجه است؛ جایی که رشد قیمت تخم مرغ و ادامه روند گرانی خودرو خودنمایی می‌کند.
بهترین روش مدیریت بازار خودرو چیست؟
نماد برتر- یک کارشناس صنعت خودرو، با اشاره به روش پیشنهادی انجمن خودروسازان برای فروش در حاشیه بازار و پیشنهاد مجلس برای عرضه خودرو در بورس کالا که خطای راهبردی خواهد بود، هر دو روش را به دلیل عدم پاسخگویی خودروسازان متناسب با نیاز بازار، ناکارآمد دانسته و بهترین راه را اصلاح قیمت خودرو تا رهایی خودروسازان از فروش زیربهای تمام شده و ایجاد سود معقولی برای آن‌ها می‌داند.
علت افزایش زیان خودروسازان و رانت ۴۵ هزارمیلیاردی / اثر عرضه خودرو در بورس
نماد برتر- نماینده مجلس عدم شفافیت نحوه محاسبه قیمت‌ها توسط شورای رقابت را موجب افزایش زیان انباشته خودروسازان و رانت ۴۵ هزار میلیاردتومانی دانست و گفت: بهترین راهکار، عرضه خودرو در بورس کالا است.
بعد از بورس کجا بهتر از خودرو؟!
نماد برتر- قیمت خودرو از جمله بحث‌های داغ و پرحاشیه است که طی سال‌های اخیر با تبدیل آن به کالای سرمایه‌ای و همچنین ایجاد فاصله قیمتی بین کارخانه و بازار و به دنبال آن جذابیت خرید از کارخانه و فروش در بازار آزاد آرام و قرار پیدا نمی‌کند. در این میان برخی تصمیم‌گیری‌ها و عدم تناسب عرضه و تقاضا نیز بازار آن را ملتهب‌تر کرده است. گزاش زیر به بررسی و تحلیل بازار خودرو و قیمت آن با توجه به ورود دوباره شورای رقابت به حوزه قیمت‌گذای‌ خودرو از ابتدای امسال و تصویب افزایش قیمت رسمی خودروها به صورت فصلی و همچنین اوج‌گیری قیمت‌ها در بازار آزاد می‌پردازد.
مردم انتظار گرانی خودرو نداشته ‌باشند
نماد برتر- سرپرست وزارت صنعت، معدن و تجارت (صمت) با بیان اینکه همه انتظار افزایش قیمت دارند و این انتظار باعث هجوم مردم به سمت خرید خودرو می‌شود، تصریح کرد: با توجه به اینکه آمار به ما می‌گوید نسبت به سال گذشته ۲۵ درصد افزایش تولید خودرو در کشور داشته‌ایم، دیگر نباید انتظاری برای افزایش قیمت وجود داشته باشد و مردم تنها نیاز خود را در این بخش تامین کنند.
پیش‌بینی بازار خودرو در روزهای آینده
نماد برتر- یک کارشناس اقتصادی ضمن تحلیل چرایی افزایش قیمت خودرو طی دو هفته اخیر در شهریورماه گفت: با توجه به رشد بالای نقدینگی و عدم کنترل کامل آن، انتظار این نیست که تقاضا در بازار خودرو کاهش پیدا کند اما احتمالا پس از فروکش کردن موج اخیر افزایش قیمت، رشد قیمت خودرو در ماه حدود دو تا سه درصد ‌خواهد شد.
چرا قیمت خودرو منفجر شد؟
نماد برتر- اگرچه طی سه سال گذشته قیمت خودرو به طور افسار گسیخته رو به افزایش است، اما فعالان بازار خودرو این بار از قیمت های نجومی خودرو طی یک هفته گذشته به نوعی شوکه هستند و می گویند نوسانات نرخ ارز متهم اصلی این گرانی است، اما ضعف مدیریت این صنعت موجب شده تا روز به روز قیمت خودروهای داخلی گران شود.
دلیل افزایش قیمت خودرو از زبان یکی از مدیران وزارت صمت
نماد برتر- مدیرکل صنایع حمل‌ونقل وزارت صنعت، معدن و تجارت (صمت) ضمن اعلام اینکه در حال حاضر حدود ۸۰ درصد خودروهای تحویلی توسط خودروسازان مربوط به تعهدات معوق این شرکت‌هاست، خاطرنشان کرد که به همین دلیل خودروسازان نمی‌توانند پاسخگوی تعهدات جدید ایجادی باشند.
احتمال افزایش قیمت خودرو درصورت بی توجهی به مشکلات قطعه سازان
نماد برتر- سخنگوی انجمن سازندگان قطعه و مجموعه‌های خودرو با بیان اینکه دو حوزه بانکی و مالیاتی، صنعت قطعه‌سازی را دچار مشکلات فراوان کرده است، نسبت به تعطیلی بنگاه‌های تولیدی و در نتیجه آن افزایش بیکاری و افزایش قیمت خودرو در بازار، در صورت عدم رسیدگی عاجل هشدار داد.
افزایش ۵ تا ۷۰ میلیونی قیمت محصولات یک خودروساز نسبت به بازار
نماد برتر- شرکت مدیران‌خودرو که تولیدکننده محصولات خودرویی چینی است حتی از بازار آزاد نیز گران‌تر می‌فروشد. این در حالی است که در سال گذشته در پی گران‌فروشی‌های مداوم، پرونده‌اش تعزیراتی هم شد اما دست از گرانفروشی برنداشت.
خودروسازان نمی‌توانند به اندازه نیاز بازار، تولید و عرضه کنند
نماد برتر- به اعتقاد یک کارشناس صنعت خودرو، باتوجه به اینکه حدود نیمی از بهای تمام شده یک خودرو داخلی متاثر از نوسان نرخ ارز نیست، لذا با افزایش نرخ ارز در مدت اخیر و همچنین برهم خوردن تناسب عرضه و تقاضا طی سال‌های اخیر، رشد قیمت خودرو چندان عجیب به‌نظر نمی‌رسد.
کار صنعت قطعه سازی هم به زیرپله کشید!
نماد برتر- قیمت خودرو اخیرا سربالایی صعود را به شکلی باورنکردنی طی کرد به گونه ای که هیچ کس باورش نمی شد برای مثال قیمت پراید که همیشه از آن به عنوان یک خودرو داخل شهری کم کیفیت یاد می شود، به ۱۰۰ میلیون تومان برسد، اما رسید!
افزایش سهم خودرو از تورم کل در ۲ ماه اخیر
نماد برتر- با توجه به افزایش اخیر قیمت خودرو، یک کارشناس اقتصادی با بیان اینکه در طول سال ۱۳۹۸ سهم خودرو از تورم کل با نوسان همراه بوده است، اعلام کرد: در ابتدای سال جاری سهم خودرو از تورم کل به عدد ۶.۶۳ رسیده که با توجه به افزایش قیمت آن با افزایش همراه بوده است.
دستگاه‌های نظارتی جلوی افزایش افسارگسیخته قیمت خودرو بایستند
نماد برتر- یک عضو هیات رییسه کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: نمایندگان مجلس در طول چهار سال گذشته نوسانات قیمت خودرو را دنبال کردند اما متاسفانه توضیحات قانع‌کننده‌ای از سوی متولیان امر ارائه نشده است.